Yrkesroller som kan utvecklas av teknik

Äntligen börjar det hända grejer: på bara fem år försvinner 85 miljoner jobb, samtidigt som 97 miljoner skapas, enligt World Economic Forum (WEF). Här är en lista på de fyra yrken som vi är säkra på står inför den mest positiva framtiden vad gäller nya roller och möjligheter.

1. Administratörer

Låt ny teknik ta hand om det till det monotona och utveckla istället titlar som skapar. En administratör kan med dagens lätta hjälpmedel enkelt sadla om till utveckla företagets flöden, ta ett större service-ansvar, eller få en mer kommunikativ roll kring företagets information. Snarare än att hantera och sortera.

2. Bokföring, lön och revision

I takt med teknikens framfart har ekonomrollen förändrats. Klassiska bank- och redovisningsuppgifter kan nu lättare genomföras på egen hand. Här finns därför en alldeles unik tillgång att utnyttja: kundrelationer. Ett utmärkt tillfälle att paketera professionell rådgivning med att hitta enkla och smidiga affärslösningar för kunderna.

3. Kundservice-personal

Genom bättre utvecklade digitala plattformar minskar behovet av klassisk kundservicepersonal. Kunderna kan enkelt hitta svar eller lösa sina ärenden själv genom webben, eller till och med chatta med en AI-bot. Därför finns det nu en chans att överföra kundservice-avdelningens otroliga kunskap till en mer säljande yrkesroll. Möjligheten att svara på svåra frågor och skapa nöjdhet hos kunden är värdefulla egenskaper inom säljyrket. Här finns en enorm potential att snarare se service och sälj som en och samma tjänst – både digitalt och fysiskt.

Close

Skapa ett flow

Review_arrow_next Review_arrow_next

Yrkesroller som kan utvecklas av teknik

Denna webbplats är skyddad av reCAPTCHA och Google Sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.