När du står inför utmaningen att få din verksamhets olika system att kommunicera bättre så finns det en del saker att tänka på. Här är de tre sakerna du bör se över innan ska investera i integrationer.
När du står inför utmaningen att få din verksamhets olika system att kommunicera bättre så finns det en del saker att tänka på. Här är de tre sakerna du bör se över innan ska investera i integrationer.
Behöver lagersaldot kopplas ihop med leveranssystemet? Ska lönesystemet kopplas ihop med utbetalningar? Eller ska ett CRM-system sammanfogas med ert affärssystem? Lägg tid på att tänka på hur stor satsning ni ska göra inom företaget och se över hur många integrationer som kommer behövas.
Ibland är det mer kostnadseffektivt att skaffa integrationer från flera olika leverantörer. Men det innebär också att det skapar extra administration då du behöver hålla koll på flera olika leveranser och system. Då är det billigare och mer effektivt i längden att kontakta en och samma leverantör av integrationer som hjälper dig hela vägen.
Ditt företag har sina egna förutsättningar. Därför kan det vara viktigt och nödvändigt att redan från start att ta fram en alldeles egen integrationslösning som fungerar för just din verksamhet. Och än viktigare är att din verksamhet kan växa med den.